30-april-2025 |
Week van de Slager 2025 zet ambacht landelijk in beeld

Week van de Slager 2025 zet ambacht landelijk in beeld

Van 7 tot en met 12 april stond de slager centraal. Tijdens de Week van de Slager 2025 lieten vakmensen in het hele land zien én proeven wat het ambacht inhoudt. Met het thema ‘Proef het Ambacht’ trokken slagers consumenten over de drempel om het vak van dichtbij te beleven.

Proeven, kijken, ruiken en beleven

In slagerijen verspreid door het land kregen bezoekers een inkijkje in de ambachtelijke bereiding van vleeswaren en maaltijden. Ook werd stilgestaan bij thema’s als service, kwaliteit en voeding op maat. De herkomst van producten en bewuste keuzes rondom voeding kregen eveneens aandacht.

Actief op radio en social media

De campagne kreeg landelijke bekendheid dankzij radiospotjes op Sky Radio, 100% NL, Q-Music en diverse online zenders. Die bereikten samen bijna 3 miljoen luisteraars. Ook online was er veel aandacht. Verschillende foodinfluencers gingen langs bij hun lokale slager om het ambacht zelf te ervaren. Sommigen vroegen om advies, lieten een product op maat maken of hielpen mee in de slagerij. Hun ervaringen werden gedeeld via de sociale mediakanalen van @weekvandeslager.

Bezoek uit het bedrijfsleven

Namens MKB-Nederland bezocht voorzitter Jacco Vonhof Slagerij Van Warmenhoven. Deze zaak is in handen van Koos van Essen, voorzitter van de Koninklijke Nederlandse Slagers. Voor geïnteresseerden in het vak bood de campagne via werkenindeslagerij.nl informatie over opleidingen en vacatures.

knsnet.nl

Terug naar boven