Wild van Wild
Wild van Wild, het bedrijf van Klaas (40) en Sjoerd (36) Evenhuis, biedt een breed en diep assortiment wildproducten. Niet alleen tijdens het gangbare wildseizoen, maar het hele jaar door.
“Traditioneel eten Nederlanders vooral hertenbiefstukjes en hazenpeper rond de kerstdagen”, vertelt Klaas Evenhuis. “Daar is niks mis mee, maar het aanbod is veel breder en zijn er ook volop wildproducten verkrijgbaar buiten het traditionele jachtseizoen. Want gedurende het hele jaar wordt er gejaagd op verschillende diersoorten. Er zijn altijd wel dieren bejaagbaar. Ons assortiment is zowel breed als diep: we hebben onder andere grillworst van wild zwijn, droge worst van hert, kroketjes van wild zwijn, patés van ree, hert, wild zwijn, gans en eend, pastrami van gans, rookworsten van wild zwijn, en verschillende soorten braadworst die uitermate geschikt zijn voor de bbq. Veel van onze producten zijn nergens anders verkrijgbaar.”
Duurzame jacht
Jagen op wild is meer dan lukraak op pad gaan met een geweer. Klaas: “Wij geloven in het optimaal benutten van de natuur. Door de duurzame jacht blijft het natuurlijk evenwicht intact en oogsten wij ons vlees direct uit het veld. Onze producten zijn daardoor nog beter dan de biologische producten. Wij jagen met passie en met respect voor de natuur.”
Restaurants
Beide broers hebben een horecaverleden. Klaas was gastheer en Sjoerd stond achter menig kachel. Hun ouders waren jagers en het jachtvirus kreeg ook vat op de broers. “Door onze jarenlange ervaring in de horeca, zijn wij ons meer dan bewust van welke kruiden, methoden en vleessoorten het beste bij elkaar passen. Samen met ons team denken wij veel na over de manier waarop en de combinatie waarmee onze producten gegeten kunnen worden. We innoveren voortdurend met smaken en ingrediënten.”
Ze leveren aan een scala aan restaurants en speciaalzaken en sinds kort zijn de producten ook verkrijgbaar bij de duurzame supermarkt Marqt. “We reizen ook mee met De Parade. Daar zijn onze hamburgers van wild zwijn een absolute topper”, zegt Klaas. “Hoe wij de toekomst zien? Nou, positief. We maken een groei door en hopen dat wild uit zal groeien tot een convenience good. De tendens is al ingezet en we hopen dat deze zich verder ontwikkelt. Wild is te lekker om te negeren.”