26-juni-2017 |
Slagerij Jeursen: Een stevige focus op online

Slagerij Jeursen: Een stevige focus op online

Onder de rook van Den Haag in Loosduinen is al meer dan een eeuw een slagerij gevestigd. Henry Jeursen nam in 1991 samen met zijn vrouw Karin het stokje van het familiebedrijf over van zijn ouders: “Tijden veranderen. Meebewegen met de veranderende (online) markt is essentieel.” 

De ruim opgezette slagerij van Jeursen heeft sfeer en straalt ambacht uit. Oude foto’s aan de wand maken subtiel duidelijk dat hier een familiehistorie ligt; al in 1904 werd de basis gelegd voor de huidige slagerij. Henry staat achter het hakblok. Het winkelpersoneel heet de klanten vriendelijk welkom. Karin Jeursen vertelt dat dit één van hun speerpunten is: “We willen ons onderscheiden van de massa en de supermarkt. Dat begint al met de klant speciaal welkom heten en bij naam kennen.” 

Authentieke specialiteiten

Loosduinen heeft nog altijd een authentiek dorps karakter. Jeursen positioneert zichzelf daarom ook als dorpsslager. Daar horen authentieke specialiteiten bij, zoals opa’s bloedworst, corned beef en tongelworst. Ruim tachtig procent van het assortiment wordt door Jeursen zelf geproduceerd; in de eigen worstmakerij en uitsluitend met kwaliteitsvlees van goede herkomst. Karin licht toe: “Ons rundvlees komt vooral uit Twente. Ook bieden we uitstekend Argentijns rundvlees van Salentein. Ons varkensvlees komt voornamelijk van Medaillon Vlees uit Alphen aan de Rijn; Nederlandse kwaliteit en IKB-gecertificeerd. Ook ons lamsvlees is van Nederlandse oorsprong en de kip is van de Gildehoen, een duurzaam stuk vlees en volledig antibiotica-vrij.” 
Ook in de verse maaltijden wil de slagerij onderscheidend zijn. Karin maakt ze allemaal zelf, elke dag weer. Ambachtelijk bereid, met uitsluitend verse ingrediënten. “Ik maak 10 tot 12 verschillende, deels wisselend per seizoen. We presenteren ze aan de raamkant van de winkel. Een goeie zet, want ze hebben een grote aantrekkingskracht op passanten. Vooral bij ouderen vinden ze gretig aftrek. De klant van vandaag wil vooral gemak,” constateert ze. “Hoewel ‘de’ klant eigenlijk niet meer bestaat.”

Jezelf scherp houden

“De consument is grilliger geworden. Ouderen zijn nog wel trouw, maar jongeren kiezen vooral voor gemak, zowel in bereiding als verkrijgbaarheid. Komen ze op hun weg van werk of opleiding richting huis langs een slager of supermarkt, dan halen ze het daar even. Die tendens zien we inmiddels door ons hele klantenbestand, ook bij ouderen. Bovendien moeten we de supermarkt niet alleen bevechten met smaak en kwaliteit, maar ook met variatie. We spelen hier met onze maaltijden stevig op in, en bieden veel variatie. Klanten doen zelf ook inspiratie op; via bladen, allerlei social media en websites. Er zitten kundige hobbykoks tussen. Jezelf scherp houden als ondernemer is daarom ontzettend belangrijk. Wij zoeken bewust naar inspiratie en proberen veel uit. Dat is leuk, het maakt ons enthousiast voor ons vak!” 

Online 

Slagerij Jeursen zoekt bewust ook online de klant veel meer op. “Versplatform heeft de website onder handen genomen. Zij vernieuwden en moderniseerden onze site van A tot Z. Het resultaat is een responsive website, die ook op een smartphone en tablet goed te bekijken is.” Op Facebook deelt Slagerij Jeursen veel informatie en berichten, met de persoonlijke benadering die klanten vanuit de winkel van de slagerij gewend zijn. “Wat ik echt geweldig vind, is dat een oudere klant, inmiddels 85 jaar, regelmatig haar bestelling doorstuurt per e-mail,” vertelt Karin.

Slagerij Jeursen zou geen dorpsslager zijn, als hij naast online niet ook nog altijd via diverse traditionelere kanalen met zijn doelgroep communiceert. Iets moderner via de mooie instore schermen in de winkel, wat traditioneler met folders in de winkel en een advertentie in de Loosduinse Courant, die vooral door ouderen nog goed bekeken wordt. In al zijn communicatie laat Jeursen het ambacht en vakmanschap naar voren komen; door recepten, bereidingsadviezen en kennis met klanten te delen. En niet alleen in theorie: in de winkel worden mooie biefstukjes bereid; de geur en activiteit trekt mensen aan. Door het ambacht te laten zien, brengt Jeursen direct zijn kennis over op de klant. Dát inspireert. 

______________________

De website van Slagerij Jeursen is onlangs helemaal vernieuwd. Benieuwd? Neem een kijkje op: www.slagerijjeursen.nl

Wilt u ook een nieuwe website? Met de websitepakketten van Versplatform kiest u precies wat het beste bij uw wensen en budget past. Met het gebruiksvriendelijke beheersysteem past u zelf alle teksten en afbeeldingen aan. Wilt u meer informatie over de mogelijkheden? Neem dan contact met op met Versplatform.

www.versplatform.com

______________________

Terug naar boven