28-mei-2025 |
Kadir's introduceert eerste halal bapao kipsaté

Kadir's introduceert eerste halal bapao kipsaté

Met de introductie van de halal bapao kipsaté zet Kadir’s een dubbele stap: een assortimentuitbreiding én de eerste snack uit de nieuwe productielocatie in Deurne. Vanaf 12 mei ligt het gestoomde broodje in 180 filialen van Albert Heijn in Nederland en België.

De snack is volgens oprichter Kadir Ahmed een direct antwoord op een veelgestelde vraag. “We kregen de vraag echt overal gesteld: op straat, in de supermarkt, op evenementen en ook via social media.” In het reguliere aanbod is bapao kipsaté niet nieuw, maar in het halalschap wel. Kadir’s is het eerste merk dat deze variant halal op de markt brengt. De verwachting is een verkoop van 6.000 stuks per maand, met ruimte voor opschaling. Ahmed: “De afzet kan makkelijk verdubbelen en als het meezit zelfs verdriedubbelen.”

Ambacht met schaalvoordeel

De snack komt uit de eigen bakkerij in Deurne, ondergebracht in de voormalige fabriek van Beckers. Daar produceert Kadir’s inmiddels ook halal worstenbroodjes en bapao’s met kip en rundvlees. Recent zijn de worstenbroodjes ook opgenomen bij Jumbo. Door de eigen productie is er ruimte voor innovatie en onafhankelijkheid van externe leveranciers. De locatie draait met een nieuwe inpaklijn die tot 100 producten per minuut aankan. Voor nu blijft de snelheid op 30 à 40 per minuut, om kwaliteit te waarborgen.

Smaak als onderscheidend vermogen

Kadir’s richt zich niet alleen op moslimconsumenten. Onderzoek toont aan dat ook niet-moslims het merk in toenemende mate overwegen. Volgens Ahmed komt dat door de focus op smaak en receptuur. “We brengen onze producten met eigen recept altijd hoog op smaak.” De bapao kipsaté krijgt een extra kick, onder andere door rode peper.

Kadirfood.com

Terug naar boven