07-januari-2018 | Door: Gerhard Kwak
Meat & Meals

Meat & Meals

Ook in 2018 levert Meat&Meals grote omzetkansen voor slagerijen
Nieuwe klanten en significant meer maaltijdenomzet, dat heeft Meat&Meals de deelnemende slagerijen het afgelopen jaar opgeleverd. Meat&Meals is in 2007 opgericht door Bert Jan Lantinga, de geestelijk vader van het concept. Ieder jaar is er gewerkt aan verbeteringen en is het concept verder aangescherpt en gegroeid. Om de groei te continueren en de ontwikkelingen bij consumenten om te zetten in kansen voor slagers is Albert-Peter Veldkamp per 1 januari eindverantwoordelijk als directeur van Meat&Meals. 

Groeiende organisatie
“Ook in onze winkel zien wij nog steeds een sterke groei in de Meat&Meals maaltijden”. Aan het woord is Bert Jan Lantinga, nog steeds betrokken bij Meat&Meals. “Sinds Meat&Meals door Haarsma Foodimpuls verder is ontwikkeld, heeft Albert-Peter hierin samen met Wim Haarsma de kar in getrokken. Op dat moment is de keus gemaakt om de kracht van Meat&Meals, namelijk het  optimaal communiceren van de keuken van een slager, goed te benutten. En dat werpt voor de deelnemers zijn vruchten af. Daarom ben ik blij met deze volgende stap die nu wordt gezet om Meat&Meals nog verder te professionaliseren. Het is al het beste maaltijdconcept voor slagerijen, en dat wordt met de plannen alleen maar meer uitgebouwd.” 

Meat&Meals interessant voor alle serieuze ondernemers
Uit onderzoek blijkt dat de assortimenten van slagers opschuiven richting de vraag van de consument. En steeds meer consumenten zijn op zoek naar lekkere verse kant&klare maaltijden. Die zoektocht van de consument eindigt niet altijd bij de slager, ook supermarkten en horeca bedrijven proberen zoveel mogelijk consumenten te trekken. In deze strijd is Meat&Meals voor de slager een krachtig wapen. Niet alleen de marketing is geregeld, ook is er een webshop, personeelstrainingen en natuurlijk professionele recepturen voor de uitgekiende menukaart.  


 

Terug naar boven