21-oktober-2017 | Door: Kiki Stender
Nonnevotten

Nonnevotten

Nonnevotten

Het wordt hoog tijd dat we ons als ondernemer  eens wat meer bezig houden met de tekstuele invulling van onze website en onze facebookpagina. Meer dan 80% van de bezitters van mobieltjes en tablets surft regelmatig op internet, vier van de vijf Nederlanders hebben een smartphone; in 61% van de huishoudens zwerft een tablet rond. Genoeg cijfertjes.

Hoe kunnen we deze situatie uitbuiten? Neem nou de aanprijzing van onze producten, die laat op onze sites en onze webwinkels veel te wensen over. De artikelen staan er wel op, maar uitleg is vaak geheel afwezig. Juist hier kun je kansen pakken! Voorzie jouw producten van een kleine maar heldere tekst. Natuurlijk is een witbrood wit en bevat een leverworst lever, maar daarmee ben je er niet. Geef kort aan wat het aan smaak te bieden heeft, wat je ermee kunt doen. Ook het belang voor de gezondheid en de voedingswaarde kun je eventueel aanstippen. Geef er eenzelfde korte omschrijving aan die je in de winkel aan een klant meegeeft.

Consumenten willen weten wat ze kopen. Wat zijn nonnevotten, Zeewolder bollen, blimbings of kabeljauwburgers? Het zijn specialiteiten uit jouw winkel. Producten waar je je ziel en zaligheid in hebt gestoken. Vertel dus wat het is. Dat maakt het voor de consument aantrekkelijk om ze te kopen en plaatst jouw bedrijf in de markt als de specialist.

Informatie in één oogopslag. Zo zijn blimbings mooie carambola’s: heerlijk in een compote. Zeewolder bollen apart gekruide gehaktballen op basis van varkens- en rundergehakt, passen prima bij de andijvie. Kabeljauwburgers maak je van snippers kabeljauw en fijne kruiden. Lekker bij sla. Nonnevotten zijn ouderwetse besuikerde broodjes, genoemd naar het achterwerk van nonnen: toppers tijdens carnaval!

Het is maar dat je het weet. Nee, dat de consument het weet. Daarmee onderscheid je je van de concurrent en kun je scoren.

Terug naar boven