25-maart-2025 |
BOON verlaagt prijzen: bonen ruim 30% goedkoper

BOON verlaagt prijzen: bonen ruim 30% goedkoper

BOON verlaagt vanaf 1 april 2025 de prijzen van het hoofdassortiment met meer dan 30 procent. De producent van peulvruchten wil de consumptie van bonen in Nederland vergroten en zo bijdragen aan een toekomstbestendig voedselsysteem. Door de prijsverlaging moeten peulvruchten toegankelijker worden voor consumenten.

Eerlijke keten blijft uitgangspunt

De focus van BOON ligt niet op het behalen van grote winsten, maar op het realiseren van de missie: peulvruchten op de kaart zetten in Nederland. Directeur Ruben Bringsken: “We willen laten zien dat peulvruchten dé eiwitbron van de toekomst zijn. De marge die we maken op onze producten, investeren we daarom in het verkorten van de keten, vanaf de teelt tot aan de verwerking in onze duurzame innovatieve verpakkingen.”

De prijsverlaging moet de producten toegankelijker maken én de positieve impact van BOON vergroten. Ook wil het bedrijf in de toekomst meer bonen uit Nederland halen. Dit biedt afzetzekerheid voor boeren. BOON blijft een eerlijke prijs betalen aan telers en ondersteunt hen bij de teelt, onder andere via de aanleg van een Bonenbos in Nederland.

Nieuwe fase, andere aanpak

In deze nieuwe fase kiest BOON voor een andere marketingstrategie. Grootschalige marketingactiviteiten verdwijnen op korte termijn. In plaats daarvan zet het bedrijf in op samenwerkingen met vooruitstrevende retailers. Bringsken: “Met deze prijsverlaging nemen we de laatste drempel weg voor consumenten om vaker peulvruchten op tafel te zetten.”

Boonbonen.nl

Terug naar boven