24-augustus-2020 | Door: Kiki Stender
Een vrolijk gezicht

Een vrolijk gezicht

Boodschappen doen is niet meer zo gezellig. In de supermarkt zie ik nauwelijks nog iemand achter de toonbank bij een vlees- of kaasafdeling. De meeste producten liggen voorverpakt en voor het grijpen in de koeling. Niemand aanwezig die antwoord kan geven op vragen van de consument. Die moet het zelf maar uitzoeken. 

Communiceren wordt steeds afstandelijker. De consument moet zijn info maar via de verschillende websites naar binnen zien te hengelen, of via een kaartje bij een product. Dat kost de supermarkt veel minder moeite en dan kan het personeel doen wat het moet doen, vakkenvullen en de klant wijzen waar iets ligt. Die afstandelijkheid was er al voor corona, en nu moeten we ook nog anderhalve meter afstand houden. 

En daar ligt jouw kans, versondernemer. Want jij bent er wel! Elke dag. Samen met je team van goed ingelichte werknemers die van wanten weten en in de winkel met een vrolijk gezicht klantvragen beantwoorden. Helaas constateer ik dat de ondernemer zélf te weinig zichtbaar is. Een afknapper.

Jij staat achter in de werkplaats keihard te werken. Maar vergeet niet dat juist jij het visitekaartje bent van joúw bedrijf. Menig consument wil graag eens kennismaken met de drijvende kracht achter de winkel en zijn/haar vakkennis. Jij weet als geen ander hoe je het verhaal over je product moet vertellen en kunt daar een stuk historie aan mee geven. Het authentieke verhaal over hoe een product tot stand is gekomen, wellicht nog via het recept van je overgrootvader.

Doe mij én je klanten een groot plezier: verschijn als echte specialist wat vaker in de winkel! Uiteraard niet plompverloren uit de productie, maar superstrak met een schone jas. Help mee met de verkoop, laat zien dat je trots bent op je producten en je bedrijf. Deel zelf wat proeverijtjes uit en leg je klanten in de watten. Niet om je team tekort te doen, maar omdat klanten de ondernemer zelf ook graag zien. en je krijgt veel meer inzicht in wat de consument wil. Goed voor de business. Daar knappen we allemáál van op!

Terug naar boven