Visbureau en Royal Delft vinden match met de ‘blue herring’
Royal Delft, al sinds 1653 bekend om zijn originele Delfts Blauw, heeft tijdens de Veiling van het eerste vaatje Hollandse Nieuwe 2024 een bijzondere bijdrage geleverd. Speciaal voor deze gelegenheid werd een met de hand beschilderde 'Blue Herring' geveild. De opbrengst van de veiling, die € 10.000,- bedroeg, ging naar de Nederlandse Hersenbank ter ondersteuning van onderzoek naar neurologische en psychiatrische aandoeningen.
Traditie en cultureel erfgoed verenigd
Sophie van de Ven, marketing manager bij Royal Delft, legt uit dat de connectie tussen de Hollandse Nieuwe en hun nieuwe collectie snel was gemaakt. Traditie, ambacht en cultureel erfgoed zijn waarden die zowel Royal Delft als de Hollandse Haring delen. Voor de veiling werd een Limited Edition ontworpen: een exclusieve en handgeschilderde haring met een afbeelding geïnspireerd op Mesdags vloot. Deze bijzondere editie benadrukt de haring op een unieke manier en draagt bij aan een goed doel.
Nieuwe collectie 'Blue Herring'
Met deze actie introduceert Royal Delft tevens hun nieuwe collectie 'Blue Herring', ontworpen door het Nederlandse ontwerpersduo Koens en Middelkoop. De haringen worden geproduceerd met de transfertechniek en zijn nu in zes varianten beschikbaar voor pre-order via de webshop van Royal Delft. Deze samenwerking tussen traditioneel Delfts Blauw en de Hollandse Nieuwe heeft niet alleen een prachtig product opgeleverd, maar ook een significante bijdrage geleverd aan belangrijk medisch onderzoek.